نشست "چالش ها و راهکارهای ارتباط با صنعت"

۱۳ تیر ۱۴۰۱ | ۲۱:۱۶ کد : ۲۰۳۱۰ اخبار
تعداد بازدید:۱۳۸
نشست "چالش ها و راهکارهای ارتباط با صنعت"

نشست چالش ها و راهکارهای ارتباط با صنعت با حضور رییس دانشگاه کاشان، معاون پژوهشی و ارتباطات علمی، مدیر ارتباط با صنعت و تعدادی از اساتید فعال در حوزه صنعت در تاریخ 1401/01/29 در سالن کنفرانس ریاست دانشگاه برگزار شد.
در این نشست رییس دانشگاه کاشان به لزوم اهمیت و افزایش سطح دانش دانشجویان تحصیلات تکمیلی علی‌الخصوص رشته های مهندسی اشاره کرد.
دکتر کتابی اعطای تشویقی برای اساتید محترم فعال در صنعت، از طریق کسر موظفی و بالا بردن سقف پایه تشویقی را مورد تاکید قرار داد و افزود: یکی از راه های تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه، برگزاری نمایشگاه هایی مبتنی بر دستاوردهای صنعتی دانشگاه است.
دکتر مهدی شبانی نوش آبادی، معاون پژوهشی و ارتباطات علمی دانشگاه نیز با بیان اینکه تمامی  اساتید در رشته‌های متفاوت، نقش موثری در صنعت  داشته و می توانند داشته باشند، از همه اساتید حاضر در جلسه مشارکت فعال تر در بخش های صنعتی را  خواستار شد.
در ادامه جلسه، اساتید حاضر نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص امتیاز قائل شدن برای اساتید فعال در صنعت، در اولویت قرار دادن پرداخت پژوهانه به اساتید مذکور، همسان سازی افرادی که درگیر مقاله هستند و اساتیدی که در پروژه های صنعتی فعالیت می کنند، ارائه کردند.
 همه اساتید به این نکته تاکید داشتند که  در بخش های مختلف صنعتی، فرهنگی و اجتماعی با تکیه بر توانایی ها و استعداد دانشگاه، می توان به ارتقای بیش از پیش جامعه و صنعت کمک شایان توجهی کرد.
 لزوم همکاری موثر و بیش از پیش حوزه معاونت آموزشی با اساتید فعال و موثر در فعالیت های صنعتی از درخواستهای مکرر اساتید بود و برنامه ریزی آموزشی که علاوه بر فعالیتهای موثر آموزشی و پژوهشی، بتوانند به فعالیت های صنعتی خود ادامه دهند را تاکید کردند.
در آخر جناب آقای دکتر احمدرضا قاسمی، مدیر ارتباط با صنعت به لزوم تغییر شیوه نامه و آیین نامه های مربوط به قراردادهای بیرونی با توجه به پیشنهادات مطرح شده و قوانین جاری، تاکید کردند.


نظر شما :