جلسه با ستاد نانو

۱۳ تیر ۱۴۰۱ | ۲۱:۳۱ کد : ۲۰۳۱۳ اخبار
تعداد بازدید:۱۶۷

جلسه ای در تاریخ 27 اردیبهشت سال 1401 با حضور دبیرکارگروه ستاد ویژه توسعه فناوری نانو ، معاون پژوهشی و ارتباطات علمی دانشگاه، معاون دانشجویی و ریئس پارک علم و فناوری غیاث الدین جمشید کاشانی به همت مدیر ارتباط با صنعت جناب آقای دکتر احمدرضا قاسمی در دانشگاه کاشان جهت انعقاد تفاهم نامه برگزار گردید.
در این جلسه معاون پژوهشی و ارتباطات علمی دانشگاه کاشان در راستای افزایش ارتباط مابین دانشگاه کاشان و ستاد نانو تاکید داشته و افزودند: ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر ﺗﻮﺳﻌﻪ ﭘﮋوﻫﺶ ﻫﺎی ﮐﺎرﺑﺮدی، پاسخ ﮔﻮﯾﯽ ﺑﻪ ﻣﻬﻢترین ضرورت ﻫﺎی ﺟﺎﻣﻌﻪ اﺳﻼﻣﯽ اﯾﺮاﻧﯽ، برطرف ساختن ﻧﯿﺎزﻫﺎی  ﮐﺸﻮر  و رﻓﻊ مشکلات ﺟﺎﻣﻌﻪ و ﺻﻨﻌت  ﺗﻔﺎﻫﻢ ﻧﺎﻣﻪ ﻫﻤﮑﺎری ﻫﺎی ﻋﻠﻤﯽ، ﭘﮋوﻫﺸﯽ، آﻣﻮزﺷﯽ و ﻓﻨﺎوری دانشگاه کاشان با ستاد ویژه توسعه فناوری نانو منعقد می گردد .
دکتر مهدی شبانی افزود: با امضاء این تفاهم نامه زﻣﯿﻨﻪ ﻫﺎی ﭘﮋوﻫﺸﯽ و فناوری؛ ارتباط با صنعت؛ حمایت از پایان نامه های ارشد و دکتری و همچنین همکاری در حل مشکلات صنعت فراهم می شود.
وی استفاده از امکانات تحقیقاتی (آزمایشگاهی و کارگاهی) متقابل؛  کتابخانه و برگزاری جلسات مشترک در موضوعات مورد نیاز را از جمله موارد این تفاهم نامه عنوان کرد و افزود: با انعقاد این تفاهم نامه زمینه های همکاری متقابل در بومی سازی و انتقال فناوری های جدید وهمکاری در زمینه تشکیل؛ راه اندازی و فعال نمودن تیم های مشترک تحقیق و توسعه به منظور رفع نیازهای موجود  فراهم می شود.
دکتر شبانی ﻫﻤﮑﺎری در برگزاری مسابقات ملی نانو؛ مراکز تحقیقاتی بین رشته ای و  اﺟﺮای دوره ﻫﺎی ﺟﺪﯾﺪ ﺑﯿﻦ رﺷﺘﻪ ای را از دیگر موارد این تفاهم نامه عنوان کرد و اظهار داشت: با امضاء این تفاهم نامه ﻫﻤﮑﺎری در ﺗﺮﺑﯿﺖ و آﻣﻮزش اﻧﺴﺎﻧﯽ ﻣﻮرد ﻧﯿﺎز ﺻﻨﻌﺖ و ﺟﺎﻣﻌﻪ  فراهم گردیده و دوره ﻫﺎی آﻣﻮزﺷﯽ مشترک آزاد ﮐﻮﺗﺎه ﻣﺪت ﻃﺒﻖ ﺿﻮاﺑﻂ برگزار می شود.

همچنین ریئس پارک علم و فناوری برخی نیازهای موجود همچون مدیریت پسماند و اختصاص آزمایشگاهی جهت بررسی آلاینده ها و لزوم سرمایه گذاری در جهت رفع آنها را عنوان کرد که با نظر رییس کارگروه ستاد نانو، نظر به ملی بودن مباحث، نیاز به بررسی در سطح کلان معاونت در ستاد نانو بودند.
 این تفاهم نامه در 6 ماده در تاریخ 27 اردیبهشت 1401 به امضاء دکتر مهدی شبانی  معاون پژوهشی و ارتباطات علمی دانشگاه کاشان و دکتر محمد باقری دبیرکارگروه ستاد ویژه توسعه فناوری نانو رسید.


نظر شما :