بازدید اساتید دانشگاه کاشان از شرکتهای تولیدی اسنوا و مراکز نوآوری و فنآوری اسنواتک

۰۱ آذر ۱۴۰۲ | ۱۶:۴۳ کد : ۲۲۷۹۹ اخبار
تعداد بازدید:۴۷۱

در راستای تعامل و ارتباط با شرکتهای منطقه و استان، به همت مدیریت ارتباط با صنعت دانشگاه و همراهی اساتید دانشگاه، تعدادی از اساتید دانشگاه، در دو گروه و دو روز جداگانه، از شرکتهای تولیدی اسنوا و گروه صنعتی انتخاب در مرکز صنعتی مورچه خورت و دفتر فنآوری و نوآوری اسنوا تک در دانشگاه اصفهان بازدید کردند.

مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه کاشان گفت: گروه صنعتی انتخاب در حال حاضر متشکل از هلدینگ‌های: “ لوازم خانگی، نفت و گاز و پتروشیمی، صنایع فولاد، ساختمان و گردشگری و بازرگانی و بنیاد خیریه آلا” بوده و به عنوان یکی از بزرگ ترین مجموعه‌های اقتصادی، اجتماعی بخش خصوصی در کشور ایران فعالیت می کند.

دکتر قاسمی با اشاره به اینکه در این دو بازدید، ابتدا اساتید دانشگاه از کارخانه ساخت یخچال بومی در ابعاد و اشکال مختلف بازدید کردند، اظهار داشت: در این بازدید اساتید از روند چگونگی فرآیندهای شکل دهی ورق؛ ساخت بدنه و ایزولاسیون؛ شکل دهی گرم و سرد و در نهایت مونتاژ و کنترل کیفی قطعات آن آشنا شدند که در این بخش سوالات مختلف و پاسخهای مربوط به مباحث شکل دهی و انتقال حرارت مورد توجه خاص قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: در بخش بعدی بازدید یک روزه، از شرکت قالب و پرس و همچنین تولید سینک مورد بازدید قرار گرفت. قالبهای پرس متنوع؛ قالبهای شکل دهی گوناگون و جوشکاری القایی از مباحث جالب در این کارخانه بود.

مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه سومین کارخانه مورد بازدید را کارخانه تولید دو محصول ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی تولید اسنوا عنوان کرد و گفت: دقت و کیفیت محصولات؛ تعداد مراحل عملیاتی برای تولید یک قطعه؛ دقت و کنترل کیفیت مونتاژ و نحوه تستهای لازم برای تایید و مونتاژ قطعات جالب توجه و بسیار آموزنده بود.

دکتر قاسمی خاطر نشان کرد: پس از بازدید از مجموعه کارخانه اسنوا؛ اساتید به دفتر طراحی؛ تحقیق، توسعه و نوآوری اسنوا با نام "اسنواتک" در دانشگاه اصفهان دعوت شدند. در این مجموعه تحت عنوان اسنوا تک؛ پس از معرفی بخشهای مختلف توسط مدیران مجموعه اسنوا تک؛ نظرات اساتید و پیشنهادهای آنان مطرح شد. راه اندازی هاب نوآوری در دانشگاه کاشان، طرحهای پژوهشی و همکاری در ثبت پتنت؛ فرصت مطالعاتی اساتید؛ حمایت از پایان نامه ها ارشد و دکتری؛ دانشجوی بورسیه صنعت و سربازی نخبگان از موارد مطرح شده در جلسه بود. بازدید از مجموعه اسنوا تک و همکاران بخش ثبت پتنت و آزمایشگاه بخش پایانی حضور و بازدید یکروزه اساتید از مجموعه اسنوا بود.


نظر شما :